21.7.2019

Seznam terapií, které ve školičce využíváme

SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA

  • diagnostika a terapie percepčních, kognitivních a motorických funkcí s využitím klasických i alternativních terapeutických metod
  • v rámci speciální pedagogiky zařazujeme:
    • CANISTERAPII
    • MUZIKOTERAPII
    • TRAMPOLÍNOTERAPII
    • SENZORICKOU INTEGRACI
    • MINDFULNESS
    • RELAXAČNÍ A MEDITAČNÍ TECHNIKY
    • METODU DOBRÉHO STARTU
    • ZNAKOVÝ JAZYK PRO BATOLATA Baby Signs®
    • a další…

PERCEPČNÍ FUNKCE

  • zrakové vnímání: orientace v prostoru (makro i mikroprostoru), pravo-levou orientaci, orientace v tělesném schématu, levo-pravý pohyb očí, zrakové rozlišování (barev, velikosti, tvaru, figury a pozadí, podobných a stranově obrácených tvarů…), zrakovoá analýza a syntéza, zraková paměť
  • sluchové vnímání: sluchová orientace, sluchové rozlišování (zvuků, tónů, hlásek, slabik slov, vět), vnímání a reprodukce rytmu, sluchová analýza a syntéza, sluchová paměť

KOGNITIVNÍ FUNKCE

  • pozornost
  • paměť
  • myšlení: logické myšlení, abstraktní myšlení (přechod od konkrétního k abstraktnímu)
  • řeč: artikulace a artikulační obratnost,slovní zásoba a její adekvátní využívání, komunikační schopnosti
  • předmatematické a matematické představy: předčíselné a číselné představy, číselné řady, orientace v čase, struktura čísla, matematické operace

MOTORICKÉ FUNKCE

  • hrubá a jemná motoriku (včetně mikromotoriky očních pohybů a mluvidel)
  • senzomotorické funkce (spojení vnímání s pohybem)
  • motorická koordinace (souhru jednotlivých pohybů, včetně rytmicity)
  • grafomotorika

FYZIOTERAPIE

  • diagnostika a terapie psychomotorického vývoje
  • terapeutické masáže
  • kinesiotaping
  • míčkování
  • Dornova metoda
  • Breussova masáž

SOCIÁLNÍ REHABILITACE

  • nácvik konkrétních pohybových stereotypů, které jsou pro dítě problematické: nácvik úchopů, rozvoj hrubé a jemné motoriky, rozvoj koncentrace, koordinace, vytrvalosti a výkonnosti
  • upevňování získaných motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností
  • nácvik sebeobsluhy: stravování, osobní hygiena, oblékání
  • nácvik samostatného pohybu včetně orientace ve vnitřním i venkovním prostoru
  • sociální nácviky

ZOOTERAPIE

  • canisterapie v rámci speciálně-pedagogické terapie
  • hiporehabilitace v rámci speciálně-pedagogické terapie

NEUROVÝVOJOVÁ TERAPIE


SENZORICKÁ INTEGRACE


KRANIOSAKRÁLNÍ TERAPIE


REFLEXNÍ TERAPIE


MARMOVÁ TERAPIE (MARMOVÁ MASÁŽ)


AMETHYST BioMat™


BACHOVA KVĚTOVÁ TERAPIE


AROMATERAPIE


FYTOTERAPIE A DIETETIKA

Visit Us On Facebook