Mgr. Barbora Janoudová

speciální pedagožka, spolumajitelka a jednatelka firmy, vedoucí pedagogické a terapeutické sekce

Barbora je „mozkem“ celé operace, jak s oblibou říká Martin. Je vizionářka a pokud si něco vezme do hlavy, většinou se jí to dříve nebo později podaří uskutečnit. Má tedy na svědomí aktuální podobu firmy, koncept terapeutické školičky i centra komplexní péče. Zajišťuje ve firmě standard kvality všech poskytovaných služeb, dle metodiky, kterou pro školičku vytvořila – a za to jí občas všichni pekelně nesnáší, protože odmítá dělat jakékoliv kompromisy :-D. Ve školičce působí jako hlavní speciální pedagog a terapeut komplexní péče.

Barbora vystudovala zemědělskou školu se zaměřením na agropodnikání, při které absolvovala dvouletou praxi na veterinární ošetřovně malých zvířat. Od záměru dalšího působení v tomto oboru ji ale odvedla „náhoda“. Barbora, díky nečekané nabídce, začala pracovat na zahradnickém učilišti pro žáky s kombinovaným postižením a další vzdělávání absolvovala v oboru Speciální pedagogika – vychovatelství a následně Speciální pedagogika se zaměřením na poradenskou a diagnostickou činnost. Později absolvovala mnoho specializačních kurzů a seminářů, pracovala na několika pracovních místech, kde sbírala cenné pracovní i životní zkušenosti, aby se opět její láska ke zvířatům a dětem mohla spojit a Barbora tak mohla dělat to, co jí baví (s Martinem, v rámci neziskového sektoru, poskytují ve svém volném čase speciálně-pedagogickou terapii za pomoci zvířat). Barbora získala vzdělání a zkušenosti v oborech tradičních i netradičních, které mezi sebou kombinuje a využívá tak toho nejlepšího z každého z nich. Díky tomu, že sama Barbora má vysokofunkční AS, zaměřuje se ve své práci právě na oblast neurovývojových poruch, zejména pak na PAS.

Má dceru Amálku, která je její velkou učitelkou a denně jí poskytuje cenné lekce, které Barboru neustále nutí k dalšímu vzdělávání, zejména pak v oblasti alternativních výchovných a vzdělávacích směrů, a osobnostnímu rozvoji. Když má náhodou volno, a nevěnuje se zrovna rodině nebo zvířatům, cvičí jógu, toulá se přírodou nebo si vezme knížku.

Kurzy a semináře, které Barbora absolvovala:

  • Jezdecká licence
  • Canisterapeutický kurz + zkoušky canisterapeutického psa a následná přezkoušení týmu
  • Reiki (I, II a III Master) s výukou základů tradiční čínské medicíny
  • Intuitivní diagnóza a mentální léčba
  • Základní kurz TČM
  • Výběr produktů Energy podle principů TČM
  • Veterinární preparáty Energy a jejich využití pro zvířata
  • Využití čínské medicíny při léčbě psů a koček
  • Praktická psychoterapie NLP
  • Body zdraví
  • Respektovat a být respektován (kurz výchovných a motivačních postupů a komunikačních dovedností) – komunikace oprávněných požadavků a emoce
  • Rekvalifikační kurz Poradce zdravého životního stylu
  • Stáž včetně supervize v hipoterapeutické ambulantní péči v délce 300 hodin.
  • Rozvoj osobnosti s pomocí koní
  • Rekvalifikační kurz Pečovatel/pečovatelka o děti ve věku 0 – 15 let
  • Rekvalifikační kurz Lektor
  • Bach Internacional Education Programe – Level 1
  • Systemická práce s rodinou
  • Poruchy autistického spektra bez intelektového handicapu – Aspergerův syndrom, autismus, přístup a metody práce
  • Školní zralost a zápis do školy
  • Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního a mladšího školního věku
  • Rozvoj percepčně kognitivních funkcí u dětí předškolního věku
  • Pedagogické minimum pro instruktory odborného výcviku
  • Metoda dobrého startu
  • Reiki Master Teacher
  • Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením – I.
  • Diagnostika míry školní připravenosti. Užívání MaTeRS mapujícího testu školní připravenosti
  • Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením – II.
  • Praktická aromaterapie pro každého
  • Konceptuální učení – příprava dětí se SVP na vstup do školy
  • Certifikační vzdělávání pro lektory Znakového jazyka pro batolata Baby Signs® a programu Go Kids® Rozvíjím se
  • Využívání diagnosticko-dynamického přístupu v poradenské praxi
  • Aromaterapie – Celostní péče o maminky (těhotenství a porod) a děti
  • Orientační logopedické vyšetření
  • Hyperaktivní, hypoaktivní a agresivní dítě v mateřské škole
  • ADHD ve třídě, školní družině
  • Prevence rizikového chování žáků s poruchou autistického spektra
  • Úvod do Neuro-vývojové stimulace – Pohybem se učíme®
  • Neuro-vývojová stimulace ve školní praxi – Pohybem se učíme®
  • Školní zralost
  • Nevýchova – nový kompletní kurz s rozšířením pro mrňousky, další návazné vzdělávání formou aktuálních webinářů

Pracovní pozice, na kterých Barbora sbírala/sbírá své zkušenosti:

  • Odborné učiliště pro žáky s více vadami s.r.o. – speciální pedagog, vedoucí oboru Zahradnické práce
  • OSVČ – speciální pedagog (s využitím zooterapie), alternativní terapeut, poradce zdravého životního stylu
  • MARTIN o.p.s. – lektorka volnočasové aktivity – canisterapie
  • Domov pro seniory Slunečnice – aktivačně-motivační pracovník se psem, lektorka volnočasové aktivity – canisterapie
  • OVB Allfinanz, a.s. – obchodní vedoucí
  • Duhová cesta, z.s. – zakladatelka a ředitelka neziskové organizace, speciální pedagog, celostní terapeut, specialista na zooterapii, lektor (zde stále působí)
  • EDUCA – Institut celoživotního vzdělávání s.r.o. – ředitelka institutu, lektor rekvalifikačního a kvalifikačního vzdelávání

Visit Us On Facebook