Mgr. Barbora Janoudová
speciální pedagožka, spolumajitelka a jednatelka firmy, vedoucí pedagogické a terapeutické sekce
Barbora je „mozkem“ celé operace, jak s oblibou říká Martin. Je vizionářka a pokud si něco vezme do hlavy, většinou se jí to dříve nebo později podaří uskutečnit. Má tedy na svědomí aktuální podobu firmy, koncept terapeutické školičky i centra komplexní péče. Zajišťuje ve firmě standard kvality všech poskytovaných služeb, dle metodiky, kterou pro školičku vytvořila – a za to jí občas všichni pekelně nesnáší, protože odmítá dělat jakékoliv kompromisy :-D. Ve školičce působí jako hlavní speciální pedagog a terapeut komplexní péče.
Barbora vystudovala zemědělskou školu se zaměřením na agropodnikání, při které absolvovala dvouletou praxi na veterinární ošetřovně malých zvířat. Od záměru dalšího působení v tomto oboru ji ale odvedla „náhoda“. Barbora, díky nečekané nabídce, začala pracovat na zahradnickém učilišti pro žáky s kombinovaným postižením a další vzdělávání absolvovala v oboru Speciální pedagogika – vychovatelství a následně Speciální pedagogika se zaměřením na poradenskou a diagnostickou činnost. Později absolvovala mnoho specializačních kurzů a seminářů, pracovala na několika pracovních místech, kde sbírala cenné pracovní i životní zkušenosti, aby se opět její láska ke zvířatům a dětem mohla spojit a Barbora tak mohla dělat to, co jí baví (s Martinem, v rámci neziskového sektoru, poskytují ve svém volném čase speciálně-pedagogickou terapii za pomoci zvířat). Barbora získala vzdělání a zkušenosti v oborech tradičních i netradičních, které mezi sebou kombinuje a využívá tak toho nejlepšího z každého z nich. Díky tomu, že sama Barbora má vysokofunkční AS, zaměřuje se ve své práci právě na oblast neurovývojových poruch, zejména pak na PAS.
Má dceru Amálku, která je její velkou učitelkou a denně jí poskytuje cenné lekce, které Barboru neustále nutí k dalšímu vzdělávání, zejména pak v oblasti alternativních výchovných a vzdělávacích směrů, a osobnostnímu rozvoji. Když má náhodou volno, a nevěnuje se zrovna rodině nebo zvířatům, cvičí jógu, toulá se přírodou nebo si vezme knížku.
Kurzy a semináře, které Barbora absolvovala:
- Jezdecká licence
- Canisterapeutický kurz + zkoušky canisterapeutického psa a následná přezkoušení týmu
- Reiki (I, II a III Master) s výukou základů tradiční čínské medicíny
- Intuitivní diagnóza a mentální léčba
- Základní kurz TČM
- Výběr produktů Energy podle principů TČM
- Veterinární preparáty Energy a jejich využití pro zvířata
- Využití čínské medicíny při léčbě psů a koček
- Praktická psychoterapie NLP
- Body zdraví
- Respektovat a být respektován (kurz výchovných a motivačních postupů a komunikačních dovedností) – komunikace oprávněných požadavků a emoce
- Rekvalifikační kurz Poradce zdravého životního stylu
- Stáž včetně supervize v hipoterapeutické ambulantní péči v délce 300 hodin.
- Rozvoj osobnosti s pomocí koní
- Rekvalifikační kurz Pečovatel/pečovatelka o děti ve věku 0 – 15 let
- Rekvalifikační kurz Lektor
- Bach Internacional Education Programe – Level 1
- Systemická práce s rodinou
- Poruchy autistického spektra bez intelektového handicapu – Aspergerův syndrom, autismus, přístup a metody práce
- Školní zralost a zápis do školy
- Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního a mladšího školního věku
- Rozvoj percepčně kognitivních funkcí u dětí předškolního věku
- Pedagogické minimum pro instruktory odborného výcviku
- Metoda dobrého startu
- Reiki Master Teacher
- Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením – I.
- Diagnostika míry školní připravenosti. Užívání MaTeRS mapujícího testu školní připravenosti
- Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením – II.
- Praktická aromaterapie pro každého
- Konceptuální učení – příprava dětí se SVP na vstup do školy
- Certifikační vzdělávání pro lektory Znakového jazyka pro batolata Baby Signs® a programu Go Kids® Rozvíjím se
- Využívání diagnosticko-dynamického přístupu v poradenské praxi
- Aromaterapie – Celostní péče o maminky (těhotenství a porod) a děti
- Orientační logopedické vyšetření
- Hyperaktivní, hypoaktivní a agresivní dítě v mateřské škole
- ADHD ve třídě, školní družině
- Prevence rizikového chování žáků s poruchou autistického spektra
- Úvod do Neuro-vývojové stimulace – Pohybem se učíme®
- Neuro-vývojová stimulace ve školní praxi – Pohybem se učíme®
- Školní zralost
- Nevýchova – nový kompletní kurz s rozšířením pro mrňousky, další návazné vzdělávání formou aktuálních webinářů
Pracovní pozice, na kterých Barbora sbírala/sbírá své zkušenosti:
- Odborné učiliště pro žáky s více vadami s.r.o. – speciální pedagog, vedoucí oboru Zahradnické práce
- OSVČ – speciální pedagog (s využitím zooterapie), alternativní terapeut, poradce zdravého životního stylu
- MARTIN o.p.s. – lektorka volnočasové aktivity – canisterapie
- Domov pro seniory Slunečnice – aktivačně-motivační pracovník se psem, lektorka volnočasové aktivity – canisterapie
- OVB Allfinanz, a.s. – obchodní vedoucí
- Duhová cesta, z.s. – zakladatelka a ředitelka neziskové organizace, speciální pedagog, celostní terapeut, specialista na zooterapii, lektor (zde stále působí)
- EDUCA – Institut celoživotního vzdělávání s.r.o. – ředitelka institutu, lektor rekvalifikačního a kvalifikačního vzdelávání