KRITÉRIA PRO PŘIJETÍ DÍTĚTE DO TERAPEUTICKÉ ŠKOLIČKY:

  • psychický a fyzický stav dítěte umožňuje zařazení do předškolní péče – nejsme speciální školka, jak si o nás mylně mnozí myslí, naše děti se vzdělávají dle vzdělávacích plánů pro běžné MŠ, rozdíl mezi běžnou MŠ a námi je hlavně v přístupu k dětem, celkově ke vzdělávání a k terapii poskytované dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, které k nám zařazujeme v rámci inkluze – náš roční tematický plán je k náhledu ZDE
  • zvládá odloučení od rodičů
  • má základní návyky v sebeobslužných činnostech
    • je bez plen
    • má základní návyky při dodržování hygieny
    • samo pije z hrnečku
    • dokáže se samo najíst
    • je vedeno k samostatnosti při oblékání
  • je bez dudlíku
  • reaguje na své jméno a dokáže splnit běžně užívané verbální pokyny
  • je patrná ochota ke spolupráci
  • dokáže respektovat řízenou aktivitu
  • umí se chvíli soustředit na vlastní práci – samostatně
  • je schopno vydržet delší časový úsek bez rušivých projevů (zejména hlasových), případné projevy lze pokynem regulovat – týká se dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, které jsou k nám zařazovány v rámci inkluze
  • dokáže se bezpečně pohybovat v připraveném Montessori prostředí (sklo, keramika, přírodniny, velké množství kartiček a didaktických materiálů uspořádaných podle jasného řádu, který je třeba akceptovat)
  • posadí se ke stolečku/na pracovní místo a vydrží chvíli na tomto místě sedět (ideálně samostatně pracovat)
  • je schopno absolvovat vycházku (je schopno samostatného pohybu, přijde/zastaví se na pokyn, neutíká) – v létě chodíme i několik kilometrů
  • je vychováváno v souladu s filozofií našeho zařízení – rodiče souzní s naším přístupem a doma na dítě působí ve stejném duchu

3113
Visit Us On Facebook