KRITÉRIA PRO PŘIJETÍ DÍTĚTE DO TERAPEUTICKÉ ŠKOLIČKY:
- psychický a fyzický stav dítěte umožňuje zařazení do předškolní terapeutické péče – nejsme speciální školka, naše děti se vzdělávají dle vzdělávacích plánů pro běžné MŠ, rozdíl mezi běžnou MŠ a námi je jen v přístupu k dětem, ke vzdělávání a k terapii, nikoliv v rozsahu „učiva“ – náš roční tematický plán je k náhledu ZDE
- zvládá odloučení od rodičů
- má základní návyky v sebeobslužných činnostech
- je bez plen*
- má základní návyky při dodržování hygieny
- samo pije z hrnečku
- dokáže se samo najíst
- je vedeno k samostatnému oblékání, u kterého spolupracuje a aktivně se zapojuje
- je bez dudlíku
- reaguje na své jméno a dokáže splnit běžně užívané verbální pokyny
- je patrná ochota ke spolupráci
- dokáže respektovat řízenou aktivitu
- umí se chvíli soustředit na vlastní práci – samostatně
- je schopno vydržet delší časový úsek bez rušivých projevů (zejména hlasových), případné projevy lze pokynem regulovat
- dokáže se bezpečně pohybovat v připraveném Montessori prostředí (sklo, keramika, přírodniny, velké množství kartiček a didaktických materiálů uspořádaných podle jasného řádu)
- posadí se ke stolečku/na pracovní místo a vydrží chvíli na tomto místě sedět (ideálně samostatně pracovat)
- je schopno absolvovat vycházku (je schopno samostatného pohybu, přijde/zastaví se na pokyn, neutíká) – v létě chodíme i několik kilometrů
*může být poskytnuta výjimka, pokud speciální pedagog zhodnotí, že dítě je schopno si v krátkém čase osvojit samostatnou výměnu pleny nebo dojde v dohledné době k odplenkování