KRITÉRIA PRO PŘIJETÍ DÍTĚTE DO TERAPEUTICKÉ ŠKOLIČKY:
psychický a fyzický stav dítěte umožňuje zařazení do předškolní péče – nejsme speciální školka, jak si o nás mylně mnozí myslí, naše děti se vzdělávají dle vzdělávacích plánů pro běžné MŠ, rozdíl mezi běžnou MŠ a námi je hlavně v přístupu k dětem, celkově ke vzdělávání a k terapii poskytované dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, které k nám zařazujeme v rámci inkluze – náš roční tematický plán je k náhledu ZDE
zvládá odloučení od rodičů
má základní návyky v sebeobslužných činnostech
je bez plen
má základní návyky při dodržování hygieny
samo pije z hrnečku
dokáže se samo najíst
je vedeno k samostatnosti při oblékání
je bez dudlíku
reaguje na své jméno a dokáže splnit běžně užívané verbální pokyny
je patrná ochota ke spolupráci
dokáže respektovat řízenou aktivitu
umí se chvíli soustředit na vlastní práci – samostatně
je schopno vydržet delší časový úsek bez rušivých projevů (zejména hlasových), případné projevy lze pokynem regulovat – týká se dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, které jsou k nám zařazovány v rámci inkluze
dokáže se bezpečně pohybovat v připraveném Montessori prostředí (sklo, keramika, přírodniny, velké množství kartiček a didaktických materiálů uspořádaných podle jasného řádu, který je třeba akceptovat)
posadí se ke stolečku/na pracovní místo a vydrží chvíli na tomto místě sedět (ideálně samostatně pracovat)
je schopno absolvovat vycházku (je schopno samostatného pohybu, přijde/zastaví se na pokyn, neutíká) – v létě chodíme i několik kilometrů
je vychováváno v souladu s filozofií našeho zařízení – rodiče souzní s naším přístupem a doma na dítě působí ve stejném duchu